Monday, February 28, 2011

Nota Cinta Untuk Dia...





Andainya dapat ku menulis 
Nota-nota cinta buat diri Nya
Inginku titipkan bersama 
Semua kuntuman bunga yang indah berseri...

Ku sembur haruman mewangi
Bersama kata-kata puji
Sedang Dia tahu kasih dan cintanya aku
Menjalin ikatan menuju ke syurga...

Cintaku kepada Dia
Rinduku hanya pada Nya
Kasihku tulus buat Nya
Setiaku balas kasih Nya
Kasihku kasih yang setia pada yang punya...

Dambaku pada Yang Esa
Pujian hanya buat Nya
Akurku kebesaran Nya
Teragung Maha Suci Nya
Taatku hamba yang hina pada Pencipta..

Kiranya aku hilang arah.. 
Jalan hidupku berubah punah...
Namun kasih Nya tak pernah akan musnah..
Belas rahmat Nya terus mencurah-curah..
Nur hidayah Nya semakin cerah.. 






Ya Allah..
Di manakah lagi dapat ku temui cinta sejati
kecuali cinta padaMU..
Ke manakah lagi cinta ini harus berlabuh
Kecuali pada kasihMU..
Jadikanlah hati yang lemah ini Ya Allah..
Tertambat kukuh hanya padaMU
Aku mohon redha atas segenap keputusanMU
Kesejukan setelah matiku..
Kenikmatan memandang wajahMU...
Dan kerinduan untuk berjumpa denganMU..
Ampunilah diri ini yang tidak berharga Ya Allah..
Penuhilah kehinaannya dengan maghfirahMU..

Y Allah..
Masukkan aku dalam kalangan hamba-hambaMU
Yang Engkau cintai..
Kurniakanlah aku cinta... Orang yang cinta kepadaMU..
Dan cinta orang... yang cinta kepada orang yang dekat padaMU..
Dan jadikan cintaku padaMU Ya Allah..
Lebih aku cintai dari cintaku ke yang lain..













No comments:

Post a Comment